CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Isnin, 1 Februari 2010

AL-UT'LAH (cuti)


salam alaik....da lama saya x up date blog ni...heheheheh..wireless kat bilik x bpe elok.so susah la

nak update. ni pun sbb tgh cuti boleh la update tgh ada kat uma ni.klo x....

rse ye agk free gak otak ni time cuti ni sbb klo da kat kolej sibuk dgn mcm2 sbjek n asgment.so

kira ye ni rehat la jap walaupon da je asgment x siap lagi..nak kongsi sikit. saya sem 4 ni da dlm 9

sbjek. satu je yg 3 kredit hour, yg lain semua 2 kredit hour.sbjek ye
  • usul fiqh (3hour)
  • kaedah fiqh
  • penghantar fiqh
  • criminal law (perbandingan)
  • family law(perbandingan)
  • english
  • arab lil syariah
  • siasah
  • usrah
so, ni la sbjek yg saya bljr sem ni.agak susah dr sem lps. sbb lebih kpd bahasa arab. tapi seronok

sbb saya minat sgt dgn bahasa arab. pape pon diharap kamu semua dpt mendoakn yg terbaik

untuk saya pada sem ni dan sem yg akan datang supaya dipermudahkan dlm menuntut ilmu ni

didunia n akhirat ek.amiiiiiiin....


sekarang ni saya tgh cuti midterm selama seminggu je dr 30hb-7 hb 2 je..ari ahd lps, ana p

melawat adik ana kat kem plkn bidor, perak naik keta alza dgn ibu, ayah,abg n kakak.seronok

tgk adik saya, bersemangat.heheheheh...wirawati shah alam la katakan..first time dpt tgk adik

kat kem plkn.seronok tgk tmpt die tapi mcm ada kat dlm asrama pulak.peraturan die ketat la

juga. tapi bgos la kan utk bdk2 tu biar berdisiplin sikit.hehehehee..tapi yg sedih ye x dapat borak

gan adik lama2 huhuhu pape pun rindu kat die sangat2...

okla, tu je nak cita. akhir kata, nak nasihat sikit..kita perlulah bersyukur dgn segala nikmat yg

Allah kurnia pada kita secra langsung mahu pun secra x langsung..setiap

detik, saat n tempat jgn kita sekali-kali lupakan allah sama ada senang atau susah keadaan ye.

igat segalanya adlah ujian dr Allah utk mengukur iman kita n untuk mematangkan diri kita

sendiri actually..contohnya, kita jgn la membandingkan diri kita dgn org yg lebih 'up' dr kita

TAPI kita tgk pada org yg lebih 'kurang' dari kita.baru btol n dgn itu kita akan senantiasa

bersyukur kpdNya. btol x??? wasalam