CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Khamis, 27 Mei 2010

BanYakKan SuJud jIka Mahu seSuaTu

salam semua..bertemu lagi..

Muslim meriwayatkan drpd Rabi'ah bin Ka'ab al Aslami seorg khadam Rasulullah dan dia termsk

ahlus shuffah. Katanya : " Pernah aku bermlm bersama Rasulullah, lalu mengambilkn air utk

wuduk Baginda dan melayani keperluan Baginda lainnya. Setelah itu Baginda bersabda :

Mintalah kpdju Aku berkata : Aku memohon kiranya aku boleh menemani Tuan di dlm syurga

kelak. Baginda berkata : Adakah permintaan selain itu? Aku menjawab : Hanya itu saja. Baginda

bersabda : Jika begitu, perbanyakkanlah olehmu sujud, kerana dgn hanya memintanya

kepadaku saja hal itu mustahil terwujud (Hadis riwayat Muslim)...


Sujud juga merupakan saat ketika yg kita paling hampir denganNYA ketika kita solat..dan ia juga

waktu yg antara doa kita dimakbulkan..jadi perbanyakkanlah doa ketika kita sujud (lebih aula

time solat sendirian) Tapi janganlah sampai terlalu lama especially time solat jemaah..

sampai ketemu lagi ye..