CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jumaat, 19 Mac 2010

NiKMaT....


Assalamualaikum..rasa ye da lama x update post baru sbb byk sgt asgment tambah dgn nak final

exam lagi 2 minggu..pening jugak rasanya..tapi sbnr ye sedaya upaya jugak nak wat post baru

sbnr ye ni.hehehhe..

arini nak ckp pasal nikmat..sedar atau tidak, manusia kini sebenarnya tak berapa bersyukur

atau tidak menghargai nikmat yang Allah bagi kepada hambaNya. btol x???sama ada manusia tu

sendiri tak menghargai atau tak perasan atau byk lagi laaaa sbbnya..



hasil dari buat observations la kan, saya rasa kita kot byk x sedar dgn nikmat Allah..mcm2

nikmat. nikmat makan, tido, belajar, dan yg penting nikmat hidup laaa. klo kita x hidup kat dunia

ni, x kanlah kita nak dpt segala nikmat yg lain. So berSyUkUr la sesangat sangat!!!


kawan saya selalu ckp, " ala bolehla awk kan pandai atau ala boleh la awk kan baik"...dan sy akan

selalu ingatkan n ckp " apala awk ni..awk x sedar ke kelebihan atau nikmat lain yg awk ada tapi

saya tak ada???saya pun sebutlaa utk meningatkan die n untuk sedarkan die..kita semua kat

dunia ni semua sama cuma yg melainkan kita adalah iman dan taqwa di dada..

so utk kita sentiasa menyedari dan meningati segala nikmat yg Allah da bg kat kita untuk kita

sentiasa bersyukur kepadaNya adalah dengan kita membandingkan diri kita dengan org yg lebih

serba kekurangan dari kita..BuKaN nya kita membandingkan diri kita dgn org yg lebih dari kita.

mcm tu gerenti kita ni kufur nikmat (x bersyukur)...contohnya, kita rasa kita hidup serba

kekurangan pada hal cukup je semuanya. cuma kita sentiasa nak compare kan hidup kita ni dgn

kwn kita yg hidup nak bermewah je. cuba kita compare kan dgn kwn kita yg kekadang mkn x

mkn je kat kolej tu..kan kita lebih bersyukur btol x???

so selagi kita hidup selagi tu kita kena bersyukur la supaya kita x la berlagak atau sombong dgn

org lain..buat ape nak berlagak pon sbb nikmat ni semua Allah bg..x faedah pun nak berlagak

buat penat diri je.hehehhehe..

sekarang ni saya tgh baca bku tajuknya "HAMAS"..kalau saya da masa, saya akan kongsi la sikit

tentang apa yg saya dpt dr yg saya baca tu ek..ok wallahualam.doakan saya utk final exam ni

ek.halalkan segala makan minum tindak tanduk saya tau!!!maafkan segalanya...syukran jazillan